Nu har det stora byggslaget börjat!

Så har nu det senaste i raden av inredningsprogram börjat. Det stora byggslaget i  TV3 är en realitytävling där åtta personer tävlar om den ärofyllda titeln "Sveriges bästa hemmafixare".

De tävlande är uppdelade i två lag - det röda och det svarta, med två tjejer och två killar i varje lag.

Husen är vid programmets start helt tomma, varken kök, toaletter eller tapeter finns. Lagens uppgift är att varje vecka göra i ordning ett rum - först ut är vardagsrummet, sedan rullar det på med sovrummet, badrummet, köket, hallen, uteplatsen och så vidare...

Efter varje avsnitt bedöms lagen av en jury bestående av Simon och Tomas från tv-programmet "Design Simon & Tomas" och Jonny från "Nytt Läge".
Juryn utser ett vinnande lag varje vecka. Det lag som i slutet vunnit flest deltävlingar kommer i det sista finalprogrammet att tävla individuellt, så att en slutgiltig segrare kan koras

Kvällens vinnande lag
Bild från Bauhaus



Det kommer att bli ett sant nöje att följa dessa program, inte för deras fantastiska design utan för relationsdramat som är. 8 olika viljor, smak som går åt helt olika håll och svårigheter att samarbeta gör detta program underhållande.
Blev dock inte imponerad av lagens inredningsinsatser, kanske blir det så när man jämkar för att de flesta ska bli nöjda.
Kan inte låta bli att undra på hur man själv skulle ha inrett och hur mans kulle lagt upp jobbet. Skrämmande och utmanade att tänka sig att vara deltagare. Nej jag jobbar nog vidare med maken, vi utgör ett vinnande team och har ett otroligt flyt när vi jobbar ihop. Gör faktiskt det lika gärna som att åka på en weekendresa.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul program kanske, jag missade det, satt och sorterade skolpapper istället... Det gick något australienskt program för ett par år sedan som påminde om detta lite, det var kul.

Postat av: Lina

Håller med...kul att se mest för gruppdynamiken och hur arbetet utvecklas, för när vi pratar design och inredning blev jag tyvärr inte så imponerad! Kändes mest som om de satsat på färg för att de vet att Thomas och Simon gillar det....kanske... =))

Skönt med sommarlov nu, har ju precis avslutat min första termin men jag längtar faktiskt redan till hösten då vi ska gå ut på praktik =))Ha en bra dag! Kram Lina

2009-06-11 @ 07:47:05
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej hej.

Jag gillar också Criminal Minds =) Håller med dig om att CSI var lite trist ett tag, men nu är det bra igen. Jag är lite av ett Jerry Bruckhemier fan ha ha. Gillar även Cold Case, men CSI och CSI Miami är de bästa tycker jag...

Jag vet inte exakt hur stort Avesta är. (trots att jag bott här två år...) Jag tror att det är mellan 20-25000 i kommunen. Lite lagom alltså. =)

Visst är det härligt med ungdomar i huset! Det är härligt och vi har så härliga ungdomar här! Hoppas huset blir fullt av dem när sonen är stor också =)



Kollade inte på "det stora byggslaget" - är inte så mycket för inredningsprogram faktiskt... Gillar mer kriminalserier och Greys Anatomy =)

Kram

2009-06-11 @ 17:43:46
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: jenny

Tack ,jag får se hur långt det räcker ! /Jenny penny.

2009-06-13 @ 20:00:20
URL: http://jeeeennnnyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0