Musik som skapar glädje!

I går kväll skippade jag Melodifestivalen och gick istället på konsert.  Frank och Simon Ådahl från gruppen Edin/Ådahl tillsammans med gospelkören Servants mfl medverkade. Frank och Simons EP från 1968 (!) var nästan sönderspelad av mig som liten och som tonåring fick jag ett kassettband med den nya gruppen Edin/Ådahl, sen var jag såld. Genom åren har jag njutit av deras musik och på senare år glatt mig i mitt hjärta åt deras nya låtar och den nytändning de fått.
Kvällen var fantastisk - Servants bjöd på Gospel i ordet rätta bemärkelse och Frank & Simon blandade nya och gamla låtar med ett budkap som gick rakt till hjärtat. Det var inte en konsert - det var en upplevelse!  Har du möjligheten att gå och lyssna på dem - ta den!  De skapar en sann glädje!




Bild: Alf J


Kommentarer
Postat av: Fan

Fler EdinÅdahl fans ser jag! Hade velat höra dem men hoppas de kommer fler gånger i min närhet

Fin blogg!

2009-03-16 @ 08:32:54
Postat av: Johanna

Ja, det var roligt! Roligt att göra något med syster yster också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0