Se det snöar och våren är här!!

Nu har det varit soligt i flera dagar och det har varit 8 grader varmt, ja ännu varmare i lä hörnet. Helt plötsligt blir man gladare och dagarna räcker till lite mer än att bara komma hem från jobbet, äta mat, gå ut med Hunden och så en stund tv innan läggdags. Häromdagen var jag bara tvungen att få vara ute en stund. Det går ju inte att jobba i trädgården ännu men jag tog tag i att tvätta fönstren på vår altan. När jag flyttade undan en av de torra klängande kaprifolerna som vi har vid altanen såg jag: Gröna blad! Hoppet återvänder, snart kan vi njuta av doftande kaprifol på sommarkvällarna. Längtar.



Så idag hade jag planerat att åka upp till sommarstugan med Hunden så att han kunde springa lös och jag kunde njuta av vårvärmen. Men se, så blev det ej för idag snöar det. Så är det ju varje vår, det vet man ju men ändå blir man lite snopen. Men "vårasnö är fåra gö" (vårsnö är fårgödsel) enligt bondepraktikan dvs snön som kommer på våren är kväverik och kommer jorden till godo. Så det är ju bra, det finns en tanke med att det kommer snö på våren när bonden ska börja plöja och harva, även om vi helst vill ha sol och värme

I går gjorde jag och min syster en liten utflykt till Stockshammar köksdesign och inredning. exklusiv heminredning i ett renoverat gammal sädesmagasin. De hade en hel del snygga saker och hade jag haft lite extra pengar att spendera hade jag kanske köpt något. Det mesta var dock i lite för gullig stil för min smak.

Varje söndag finns en bilaga i vår lokaltidning om bostäder som jag gärna tittar lite extra i. Idag var det ett reportage  om en familj som byggt och inrett sitt hus i en kombination av New England, shabby chic och fransk lantstil,
(läs mer : Vilsamt i Vita Villan).
Var mycket fint och genomtänkt i alla rum ( i allfall de som vi fick se).





Bilder: Håkan Ekebacke NA



Finns otroligt många som gillar den stilen och bloggar om den bl a Vita Hjärtan , en bloggare i min närhet. Finner stor njutning i att läsa och se dessa inlägg även om det inte helt är min inredningssmak. Jag föredrar New England framför lantstil och shabbychic. Gillar det klassiska med de rena vita väggarna, liggande panel, mörka golv och möbler , med färgade detaljer till (även om inte alltid rött och marin) .Sen vill jag inte ha för maritimt, bor ju inte direkt vid havet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0