Det värker i hela kroppen

Lördagen tillbringade jag och maken med att fortsätta skrapa och måla fönster. Jag har börjat grundmåla dem och bad färgaffären bryta grundfärgen till samma nyans som jag sedan ska täckmåla med. Det gick dock inte riktigt för det krävde mörkare bas. Så just nu är fönstren ljusare än de är tänkta att bli. Har dock svårt att bestämma mig för om jag ska ha  S 5500 N eller S 6500 N, vill inte att det ska bli varken för mörkt eller för ljust. hade varit enklare om grundfärgen blivit rätt nyans. Suck. Någon som har förslag på vilken nyans jag ska välja? Kvällen avslutades med grillning och tv.


S 5500 N




S 6500 N är snäppet ljusare än detta,

Idag har vi gjort en av våra berömda blixtvisiter i Jönköping (det blir fika NÅN gång, vännen I!!). Äldsta dottern har lånade möbler i sin lägenhet och nu skulle de åter till ägaren. Så det blev att köra ned ett lass med soffa, matbord, stolar, bokhylla mm.  Tursamt nog gick allt utom bordsunderredet in i den lilla hissen, hon bor 10 trappor upp! Trodde jag....

Eftersom hon blivit av med "sin" säng inköptes en ny på IKEA. De hade specialpris på utgående modeller och det fanns en 140 cm kvar. Den inhandlades och sedan BAR vi den uppför 10 trappor, jag, maken och dottern.
Nu värker kroppen!

Dottern har en liten balkong med vidunderlig utsikt över Vättern. Kunde inte låta bli att skaffa lite billigt piff så den skulle bli lite gladare. En nysydd dyna till bänken, lite blommor (konstgjroda) och grönt i gamla konservburkar, och så några flaskor. Nu blev balkongen mer inbjudande och somrigt färgstark till en billig peng





Kommentarer
Postat av: Mia

Hej. Oj, förstår att det värker i hela kroppen! Vilken helg ni har haft. Hm... jag tycker den mörkare nyansen, men det är ju för att vi själva håller på att måla fönster och annat på huset i den färgen =) Seths lekstuga är numera mörkgrå...

Hoppas veckan blir bra!

Kram Mia

2009-05-18 @ 08:58:11
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Lina

Ni verkar ha haft fullt upp i helgen... =))Jag röstar på den ljusare grå, oftast när man ser en färg så väljer man den mörkare, men då ska man oxå tänka på att när den kommer på större yta upplevs den ännu mörkare. Därför röstar jag på den ljusare, eftersom den blir mörkare sen.... hoppas du förstår min krångliga förklaring...Ha en bra vecka!! Kram Lina

2009-05-18 @ 20:18:56
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Vita hjärtan

Vad mysigt att få hjälpa till att inreda dotterns lägenhet och balkong! "längtar"



Jättesvårt att se skillnad på färgerna......kan inte vara till någon hjälp tyvärr.



Tvättstugan ja, jo, det ser faktiskt mycket bättre ut när man kommer hem....än så länge i alla fall ;-)



Kram Annemari

2009-05-18 @ 22:26:41
URL: http://vitahjartan.blogspot.com
Postat av: Linda

tack så hemskt mycket för halsbandet. super snyggt! :)

2009-05-20 @ 14:28:18
URL: http://tavlingstipsarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0