En härlig pingst och morsdag!

Efter en intensiv vecka på jobbet blev det så helg igen. Fredagskvällen tillbringade jag ihop med flera arbetskamrater på en avskedfest för en av våra läkare som går i pension. Festen hölls på Naturenshus, ett otroligt vackert ställe, snygg design, vacker natur och underbar mat.



Lördagen tillbringades hemma, vi hade god hjälp av barn och respektive och fick det målat både här och där. Mellan varven god mat, dopp i poolen och till eftermiddagen kom en del av släkten över och firade Äldsta dottern i efterhand. Maräng och jordgubbstårta!!! 




Har kompletterat vår utegrupp med två fåtöljer till och skaffat nya dynor. Har länge tänkt mig marinblå men mitt praktiska jag fick styra och dynorna blev, svarta och grå med röd rand. Passar utmärkt på vår altan och står med mer än enfärgat marinblått (klor, pollen, kaffe och allt annat som hör sommaren till....)
Vår altan var från början vit som de flestas men efter att ha brottats med dessa svarta pricka av föroreningar och mögel varje år beslutade vi oss för att göra den röd för två år sedan. Och det ångrar jag inte!






Kvällen avslutades med grillning och sedan sent, sent såg vi The Notebook, nån som sett den? Morsdag med frukost fixad av barnen. Utöver gårdagens målarhjälp fick jag en upplevelse (det önskar jag mig oftast nu) En ridtur i Sälenfjällen i sommar!! Resten av söndagen sol, bad i poolen, en tur till sommarstället för att fira min mamma och några passade på att bada i sjön. Tror det är viktigt att försöka ta en vilodag varje vecka, Det finns allt en klok tanke bakom det!



Yngsta dottern med liten kusin

Ha en bra vecka och njut av de ljuvliga, ljusa kvällarna!

Kommentarer
Postat av: Vita hjärtan

Det har verkligen varit en underbar helg!!! För våran del blev det invigning av mamma och pappas pool i söndags, såå skönt!!! Det blir bra med dina fönster, ser framsteg nästan varje morgon när jag går förbi!



Kram Annemari

2009-06-02 @ 20:30:46
URL: http://vitahjartan.blogspot.com
Postat av: Mia

Oh, härlig helg! The Notbook är SÅÅÅÅ bra, tycker jag! En favorit faktiskt i min filmsamling. Den är ju härligt romantisk, men har fler bottnar än det...

Kram

2009-06-02 @ 21:26:54
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: fru Sätterlund

Det har verkligen varit en kanonhelg :) Vad god tårtan såg ut...

Ha det gott,

Kram Therese

2009-06-03 @ 21:38:48
URL: http://tesbrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0