När gav du din fru en kulörkarta sist?

Idag sken solen och därför fick gödslingen, som jag inte orkade ta tag i i går kväll, vara och istället tänkte vi tvätta lite av det vita på fasaden så att vi kan måla lite längre fram. Men eftersom det blåste halv orkan gick det inte så bra att tvätta, istället började vi skrapa och olja fönster (är man husägare finns det alltid nått roligt att ta tag i....)  Vi hann med några fönster på framsidan, tempot var inte jättehögt och när vår vänner från en annan gata tittade förbi tog vi gärna kaffepaus.
Från början var fönstren vita. För tio år sedan fick de bli allmogeblå. Nu när de ska målas om igen tror jag att de blir en härligt mörkgrå nyans, återkommer med bild på det längre fram





Idag fick jag en uppskattad gåva av Maken, en NCS kulör karta. Jag har suktat efter en sådan en längre tid, är så bra att ha när man ska välja färger.  Han sa: "Jag är inte så bra på att ge blommor så ofta men du får en kulörkarta."  Även om jag självklart blir glad för blommor ibland så uppskattar jag ännu mer presenter som denna.





Har nu ätit en god kvällsmat bestående av avocadosallad med rostade pinjenötter, bacon, balsamvinäger mm. Mums. Yngsta dottern fick själv göra tårtorna tills i morgon, blev  Dajmtårta, en helt fantastisk sak med ägg, grädde och daim i form och där man sedan lägger i marängbotten innan den frys in. Uppskattad av stora som små.
Dags för lite slapp framför TVn

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så romantiskt med en kulörkarta :-)

Postat av: Vita hjärtan

Åhhhhh, så bra....vi är ju nääästan grannar ;-)



Kram Annemari

2009-05-10 @ 11:47:19
URL: http://vitahjartan.blogspot.com
Postat av: Johanna

Själklart är det jätteromantiskt att han vet precis vad du vill ha!

Postat av: Johanna

Och ofta när jag ska skriva själv så tappar jag bort v:et...

Postat av: jenny

Jag har mina böcker längst ut på hyllan,vilket inte syns på bilden :) /kram Jenny penny

2009-05-10 @ 18:25:58
URL: http://jeeeennnnyy.blogg.se/
Postat av: Lina

Skrapa fönster...ja, det skulle vi oxå behöva göra! Men just nu känns det som att tiden inte räcker till för både 3 barn, heltids studier, fritidsaktiviteter och skrapa fönster, det är ju inte direkt som om dom håller på att ramla ned =)

Ha en bra vecka! Kram Lina

2009-05-10 @ 19:53:49
URL: http://homebylina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0