Fler med förkärlek för badankor











Under några år när barnen var yngre dominerades vårt badrum av badankedesign. Dessa badankor fick styra färgsättningen - gula handdukar, badlakan, gul badrumsmatta, gult badsalt i burken, gult duschdraperi osv. Och så naturligtvis badankor högt och lågt. Ståendes på badkarskanten, som badkulor, tvålar, tvålkopp och mycket mycket mer. Allt detta är dock endast ett minne blott, nu är det marinblått och lite valnöt som ihop med basen i vitt och ljusgrått får hålla stilen i vårt badrum. Det är 20 år sedan vi byggde det och det börjar allt bli dags att göra om men det ligger inte högst på prio listan.





Någon som verkar gilla badankor är konstnären Florentijn Hofman. Han har även en hel del andra projekt. 





Detta gillar jag! Stora delar av en flygel på en strand. Om än lite udda


Nu är det tätt mellan inläggen. Beror på en hemsk förkylning som gör att arbetet är uteslutet, men en stund vid datorn mellan nysningarna hinns ju med. Har också hunnit med en rejäl pratstund med lillStrumpan som också har samma förkylning och segar på sitt håll


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Hedberg

Hej, jag känner igen det där med badankor. Att inreda övriga badrummet i samma färg gjorde jag dock inte, men en kul idé. För något år sedan renoverade vi vårt badrum, istället för kakel så har vi inrett det med plastmatta. Låter kanske inte så fint, men vi är jättenöjda. Det finns jättemycket snyggt i golvaffärerna. Betydligt billigare än att kakla. Tack vare detta kunde vi få det precis som vi ville med övrig inredning också.

Må gott!

Anna-Karin

2009-09-17 @ 22:19:15
URL: http://www.livetharochnu-akh.blogspot.com
Postat av: Johanna

Det var trevligt med en pratstund! Nu har jag klistrat in kort, kom hit och titta!

Postat av: Lina

Usch och fy för förkylning =(Hoppas du piggar på dig snabbt! Vad fränt med en så stor badanka guppandes bredvid båtarna =)Krya på dig! Kram Lina

2009-09-18 @ 08:28:41
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: designhappens

sv Anna-Karin. Jag kan tyvärr inte lämna kommentarer på din fina blogg, du har inte valmöjligheten anonym el namn/webbadress i ditt kommentarsfält vilket är synd. Vad avundsjuk jag blir på dig som har tillgång till lavendel! När jag var liten hade mina föräldrar lavendel i trädgården men hos oss har det aldrig blivit av. Har några påsarsom yngsta dottern gjort vid nån medeltidsdag men detm förslår inte långt. Måste nog köpa en lavendel till nästa år/ Maria

2009-09-18 @ 10:46:00
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej!

Kul att du hittat till min blogg. Såg att ni har stuga/lägenhet i Sälen, precis som oss. Hoppas du får möjlighet att titta in i butiken någon gång och säga hej.

Sabina

2009-09-19 @ 22:42:37
URL: http://www.gardslyktan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0