Utbjuden en fredagskväll, och ett lightrenoverat vardagsrum

I går efter arbetet passade jag på att göra lite ärenden. Tillsammans med maken som också hade ärenden till stan gjorde jag vissa inköp på Bauhaus till våra lägenheter och till renovering av vardagsrummet. Vi åkte sedan vidare till IKEA och köpte diverse saker. Fyndade en bänk som jag ska ha i vår lilla lägenhet i Sälen, under loftsängen som är mkt låg (snedtak). hade pratat om att bygga nått själva men detta blir en bra kompromiss




Efter avslutad shopping åt vi några korvar ute på parkeringen, så kan man också bli utbjuden en fredagskväll...




Idag lightrenoverar vi vårt vardagsrum. Maken har köpt platttv efter att noga studerat allt som går kring detta. För att få det opitmalt måste vi möblera om. Så är titt som tätt, tex när surroundsytemet skulle in, min inredning måste anpassas efter makens förkärlek för teknik. I allfall innebar ommöbleringen att väggarna såg ofräscha ut varför vi idag spacklat och lagat samt målar vardagsrummet. Så fortf färgen var klibbfri monterades väggfästet till TV. Resten får vara tills i morgon så att färgen är riktigt torr. Vilken färg då? samma som innan, en av mina favortiern S-2005 Y50R




Kommentarer
Postat av: Johanna

Och jag som trodde du skulle måla knallrosa =)

Postat av: fru Sätterlund

Skönt med en lightrenovering. :) Det behövs inte alltid så mycket för att det ska kännas som ett helt nytt rum!

Middagen var ju underbar ;)

Kram Therese

2009-09-13 @ 21:34:47
URL: http://www.tesbrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0