Hur äter du din semla?

Idag ska man äta semlor! Det finns många varianter, med runda lock, med blandad grädde och mandelmassa. med vaniljkräm, pistagekräm mm mm. En riktig riktig semla ska var stor, ha lite bastantare bulle (inte så uppskrämd) mandelmassa och grädde och allra helst ett trekantigt lock :)
Äter de oftast nu till fika men är uppväxt med att äta dem med varm mjölk, vilket jag fortfarande tycker är gptt ibland. Hur äter du din semla?




semlor

Nu ska jag se bygglov och äta en semla!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Nu var det längesedan jag tittade in här..tiden bara rusar på..Fina semmlor du bakat, men om jag ska erkänna är jag faktiskt ingen stor älskare av semmlor. Nej, jag väljer hellre en nybakad varm kanelbulle :o) Hoppas du får en fortsatt fin vecka! Kram Lina

2010-02-16 @ 21:40:28
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Sara

Älskar semlor! Min favorit utöver den klassiska är saffranssemla. Äter den till kaffet/ Sara

2010-02-17 @ 14:48:04
Postat av: Vita hjärtan

Hej!



Äter min helt traditionellt, men det lät verkligen gott med pistagekräm =O Var har du hittat såna??



Kram Annemari

2010-02-17 @ 21:08:20
URL: http://vitahjartan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Äter gärna och ofta semlor, alla sorter. kram Lotta

2010-02-22 @ 08:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0