Mycket som hemma

På vår resa till bla Thailand blev det en del inredning och inköp till lägenheten.
Gardiner beställdes i en shop som specialicerat sig på gardiner och dynor mm. Där var som jag tänkt mig, Trångt, varmt ute, fläkt i taket och många i personalen (eller var en del familjemedlemmar).

Och miljön i en storstad var för mig som på bilden nedan.







Men mer skulle inköpas och utöver alla små affärer och turistshoppar finns enorma köpcentra och stora affärskomplex. Viss inredning köpte vi på Index. Det som skiljer från stora affärer här hemma är framför allt personaltätheten. Det svärmade säkert fem sex stycken butiksbiträden runt oss.





Verktyg, färg, och annat kan man köpa på Bauhaus - skojar bara men bortsett från texten på skyltarna så kunde vi faktiskt varit på vilket bygg och inredningsvaruhus som helst hemma i Sverige.






Men sen gick vi ut, köpte en påse med färsk mango och annanas och begav oss till stranden och det 26 gradiga vattnet. Det gör jag inte så ofta hemma :-)


Nu måste jag ta tag i lunch och städning. I morgon kommer äldsta dotterns blivande svärföräldrar på besök. Vill inte skrämma dem alldeles. Då blir det bröllopsplanering......


Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till med bröllopsplaneringen!

Postat av: Vita hjärtan

Åh, så spännande att se vad ni köpte! Låter som om ni haft det riktigt härligt =)) Än en gång tack för dina omtänksamma sms, känns skönt med vänner som verkligen bryr sig.



Kram Annemari

2010-02-14 @ 22:05:31
URL: http://vitahjartan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0