Från ålderdomshem till Herrgårdsliknande Hotell

Har varit några dagar på utbildning, därav dålig uppdatering. Utbildningen hölls på Båsenberga konferens & hotell.
Anläggningen var från början ålderdomshem och sedan hotell. Den nya ägaren (som jag hade förmånen att få en guidad tur av) renoverar hela anläggningen mycket smakfullt och det känns som gammal herrgårdsmiljö när man är där. Överallt finns små, vackra inredningsdetaljer. Nedan kommer några bilder som exempel.







Konferensrum biblioteket





Ett hörn av Emma salongen

Läcker bänk med fårskinn, gjord av lokal hantverkare




Deras fantastiska välkomstfika buffé




I dag är det dags för Earth hour igen
 Genom att  att släcka ljuset under  en timme 20.30-21.30 visar du ditt stöd för klimatet och uppmanar samtidigt världens makthavare att agera i klimatfrågan. Vi släcker ned hos oss även i år, vilket jag tycker alla borde göra. Sen räcker det inte med det, krävs ett tänk hela året men som en bra manifestation fungerar det.



Kommentarer
Postat av: milla

Hej, passar på att säga Hej, och tack för att du lämnade en kommentar hos mig tidigare;)

Här fanns massor av skoj att läsa, så jag återkommer nog. Milla

2010-03-31 @ 20:03:56
URL: http://colormythoughts.blogg.se/
Postat av: Vita hjärtan

Jag har varit på Båsenberga för ett antal år sedan, men då var det inte så där fint.... Gillar hörnet i Emma-salongen bäst =)



Önskar er en skön påskhelg!! Den blir väl i fjällen precis som vår?

Kram Annemari

2010-03-31 @ 20:28:59
URL: http://vitahjartan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0