Sköna maj välkommen!

Helgen började med valborgsmässofirande, ett eget sådant med familjen, mamma och pappa, Lillstrumpan med familj vid vårt sommarställe. Vacker stämsång a la manskör fick de njuta av och vi eldade upp några av våra rishögar.





Första maj blev det en tur till köpcentrat där jag letade kläder till bröllopet och lyssnade på blivande svärsonen som gjorde en akustisk spelning på Carlings.



Idag har vi uppvaktat Sonen som fyller, haft lite släkt på besök som bjudits på mäaräng och jordgubbstårta. Jordgubbarna var från Belgien men smakade och luktade som riktiga svenska sommargubbar. Mmmm.





Under helgen har jag mitt  i allt haft en känsla av sorgsenhet inom mig. En person som jag lärt känna genom bloggvärlden och hennes familj, har drabbats av en stor sorg och mina tankar är hos dem.

Jag tror på en Gud, som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt,
en tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt


Kommentarer
Postat av: Johanna

Menskör, säger Håkan att det var.

Postat av: Mia

Tack för dina fina kommentarer på min blogg.

Visst är den fin "håll mitt hjärta"!!!

Jag var på sång och musikkonferensen i Göteborg i höstas och då var Peter Hallström med och sjöng just den sången. Härligt.

Han är faktiskt bror med min mans kollega och vår föreståndare i kyrkan =)

Kram

2010-05-18 @ 20:47:07
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: A

Den tårtan ser mycket god ut.

2010-06-21 @ 10:42:16
URL: http://aldreboendesms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0