4 gipsskivor och en bröllopsdag

Är i Sälen ett par dagar och fortsätter renoveringen av vårt senaste objekt. I går har vi gipsat färdigt och börjat spackla alla skarvar.




Skruvautomat för snabbt montera gipsskivorna är inte dumt


I Sälen var vädret underbart. Gick hundpromenader i solen och vi fikade på trappan när vi pausade i arbetet. Men vid femtiden kom tidernas åskoväder. Det blixtrade över hela området och mullrade från alla håll. Det utlöste automatlarm på den anläggning där vi ahr en av våra lägenheter så brandkåren fick rycka ut. Sen gick strömmen i hela Sälen. Just då var jag inne i ICA affären och handlade lite till kvällen. Tursamt nog hade de viss batteridrift så jag kunde få betala mina varor och sedan släppas ut ur den mörka affären.


Bryggar limpa från Sälens bageri, mmmm


 Vi åt kvällsmat - jordgubbar och fantastiska bryggarlimpan på balkongen och sedan kom strömmen tillbaka så vi kunde jobba vidare.




Vi avslutade kvällen med jordgubbar och cider framför TV, en bra bröllopsdag!


Kommentarer
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-06-12 @ 10:42:18
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Just ja, grattis på bröllopsdagen =) Här hemma tjatas det om Nyhem, jag har två barn som längtar!

Postat av: Veronica

Ja te är riktigt gott =)

2011-06-14 @ 07:21:42
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0