Nytt design på gamla stolar

Har idag roat mig med att göra lite makeover på stolar vi ärvt. Bordet och stolarna är traditionell gustaviansk stil men till skillnad från vårt tidigare bord är detta i valnötsbrunt. Passsade bra in i vårt vardagsrum men de blommiga sitsarna var inte rätt.
Köpte en bit mörkt "skinn" på tygaffären hemma och letade rätt på makens häftpistol. En timme senare har vi stolar jag trivs med.
 
Jag gjorde först ett mönster av tyg för att inte klippa fel i skinnet.
 
 
 
Jag behöll det gamla tyget under då man aldrig vet om man vill ha originalet tillbaka :)
 
 
Det färdiga resultatet!
 

Kommentarer
Postat av: Pysselgumman

Snyggt som tusan! Och den där häftpistolen blev man ju sugen på, har bara en vanlig manuell. Är väldigt svag för verktyg :)
/Bodil

2013-03-02 @ 16:18:05
URL: http://bodil.pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0