Från flickrum till gästrum

Nu äntligen har vi tagit tag i att göra om Äldsta dotterns rum till gästrum. Hon och svärsonen kommer bo där när de är hemma på besök men nu ska alla kvarvarande flickrumsprylar bort.
Vi började förra helgen med att riva tapet, och riva tapet, och riva tapet...... i princip var vi tvungna att få bort allt gammalt för det satt inte så vidare värst. Spackling, slipning och takmålning hanns med innan helgen var slut
 
 
Tapetrivning
 
 
 
Så vävade vi ett par kvällar, (är inte så många minuter efter kvällsmat och hundpromenader innan läggdags). Sen blev det målning gånger två innan fondtapetn kom på plats på fredagen. Nytt golv la vi in på lördagen och nu är det bara listers och foder kvar. Vill dock att färgen ska härda ordentligt så inte hälften följer med om man måste ta ned en list eller så. Tyvärr får allt nu stå till nästa vecka eftersom jag nu åker till Kanada på konferens i en vecka. När jag kommer åter blir set inköp av nya möbler och piffning. Ser fram emot det!!!
 
Fondtapeten  Tweed på,plats
 
 
Och så golvet
 

Kommentarer
Postat av: Pysselgumman

Snyggt som tusan! Läckert med det mörka golvet till! I helgen ska jag upp till Åre och sätta igång med nya lägenheten där, jag riktigt längtar :)

/Bodil

2013-09-30 @ 20:12:50
URL: http://bodil.pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0