Falla för Chalk paint?

Just nu är det mycket inne att måla med chalk paint. Varje återbrukare verkar ha fallit för den färgen. Har följt inlägg och det verkade ju mycket smidigt med att slippa slipa och målartvätta, att den fastnar på alla material, täcker bra och att det finns så många fina nyanser. Jag beställde en burk och ofärgat vax från Butterfly Vintage. De hade rea och jag köpte vit färg denna gång då jag bland annat har ett bord och spegel som behöver målas.
 
 
Jag målade första strykningen av bordet idag efter lunch, målade dock utomhus och sen kom åskregn så den höga luftfuktigheten har gjort att jag inte kunnat måla omgång två ännu, annars är torktiden 30-45 minuter. Lätt att måla med, ska bli kul att se resultatet efter strykning nr 2.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0