Nytt på gång i Sälen

Vi har som jag tidigare berättat två stugor i Sälen. i "nedre huset" har vi inte gjort så mycket, mest bara plockat bort mycket av de gamla möblerna då det var övermöblerat. Vi har nu (med hjälp) byggt om allrummet till två sovrum och så får det blir kök och allrum i ett. Här en bild från allrummet som det såg ut:
 
 
För att kunna dela av rummet fick det gamla fönstret bytas ut
 
Gamla fönstret
 
Nya fönster på plats
 
 
Blev en hall där det ska till förvaring
 
Inbyggda skjutdörrar för att spara utrymme
Ett av sovrummen
Nymålat "gammalt" fönster
 
Vi hann också med lite loppis och en tur utmed Kungsleden
 
Utsikt över Flatfjället
 
Jag bättringsmålar där värmepumpen satt innan flytt
Och ja, jag brukar ha arbetskläder på mig. Detta var bara nått jag fick för mig at göra medan jag väntade på att grillningen skulle bli klar.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Att du inte tog en bild på fönstret när det är målat? Det blir så fint!

2016-05-23 @ 22:50:59
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0