Grillsäsongen kan börja

Idag har jag gjort rent vår grill. Gjorde det i höstas men har nu gett den ytterligare en omgång.
 
 
Ett problem var att värmeplåtarna som ligger över brännarna rostat sönder efter flera års användning. Jag har letat hos Bauhaus där jag köpte grillen men de för inte det märket längre. Inte heller lyckades jag hitta någon annan som förde det. Frågade en lokal plåtverkstad om att tillverka men då det skulle göras i specialplåt och hantverksmässigt blev kostnaden för de tre plåtarna mer än en ny grill.
Jag googlade runt under vintern och letade olika fabrikat och tillslut hittade jag en sort som stämde i storlek.
Vilken lycka att hitta värmeplåter till grillen :)
 
Höjden av lycka
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0