Byggstäd och fjälluft

I helgen har jag varit uppe i Sälen för att städa och plocka tillbaka saker och möbler efter köksrenoveringen. Startade relativt tidigt, hämtade upp sonen på annan ort och gav oss iväg.

(null)

Förmiddagsfika på vägen upp

Väl framme lastade vi ur och tog lunch innan vi började skruva tillbaka de öppna hyllorna på väggen som nu är panelklädd

(null)

Sonen skruvar fast hyllplanen

Städade ur skåp och lådor och ställde tillbaka porslin, specerier mm. Osäker på om jag ska återmontera vissa saker, tex gardin över fönstret, knivmagnet mm så jag bestämde mig för att avvakta med det. 

Såhär blev resultatet, så nöjd med material och färger 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så här såg det ut innan om ni glömt

(null)

Eftermiddagsfika i solen med fjällutsikt och så lite mer städning, uppackning och packning av verktyg mm i bilen. 

(null)

En promenad runt bland de andra stugorna gick vi och sen åkte vi till byn och åt god pepparstek på en uteservering, det var vi värda! 

Efter det en sväng till Hundfjället och sen en titt på nya flygplatsen. Kvällen avslutades i soffan tittandes på Monsen -minutt for minutt, om att gå på tur i Norge.

Vaknade till solsken och frukosten intogs ute i solen. Sen gick vi en kort tur upp på vårt fjäll

(null)

(null)

Hemfärd med loppisstopp och lunchstopp. Härliga dagar, lite som en minisemester. Nu återstår bara att packa ur och packa upp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0