Resa till Mina drömmars stad

Nu är det äntligen dags! Resan vi pratat om i flera år.

(null)


Som ganska ung läste jag Per Anders Fogelströms stadserie med Mina drömmar stad som första bok. Serien beskriver Stockholms historia från 1860-talet och fram till 1968. Jag har sen läst om dem i vuxen ålder några gånger och då också läst de tre böckerna i barnserien,  vävarnas barn, krigens barn och vita bergens barn, som utspelar sig från 1749-1860

(null)


(null)


Vissa delar, byggnader mm finns kvar på Söder och jag har länge tänkt att vandra runt där, och nu blir det av.  För att förbereda oss har vi letat uppgifter, hittat en karta som visar söder på slutet av 1800–talet och ett tips för vandring

(null)

Vi hyrde också filmen Mina drömmars stad från SF Anytime här om kvällen 

Nu är vi förberedda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0