Fixa loppisfynd

På väg hem från vandringen i lördags stannade vi som jag tidigare skrivit vid en utomhusloppis. Vi brukar stanna där några gånger per år och hittar ofta något fynd. 

(null)

Denna gång blev det en stor dalahäst (kan nog vara en ommålad ikeahäst) och ett rostfritt enlitersmått. Köper på mig rostfria mått och bunkar, så bra och helt outslitliga. Hästen tänkte jag skulle få ersätta en mindre vit i porslin i ett fönster i Sälenstugan. Jag håller på att byta ut från vitt till svart i det fönstret för att matcha de övriga.

(null)

Lite svart servalac från garaget och snart så ser den ut som jag önskar. Ska sätta filttassar under hovarna och så ska den få härda innan den läggs i väskan för sånt som ska med nästa gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0