Trädgårdsarbete och vandringstur

I helgen har jag jobbat i trädgården. Jag har kört ut ett lass med gödsel på min syrenberså och andra buskar. Ett riktigt slit!

(null)

Sen har jag krattat upp löv och kvistar, ska nu bara lasta det och köra det till "återvinningen"
Var ute i stort hela dagen bortsett från lunch och fika. Medan jag jobbade lyssnade jag på P3 dokumentärer.

Idag har jag sett flera citronfjärilar, blir så lycklig och njutit av solen och fågelsången.

(null)

Tillsammans med Syss och svåger vandrade jag runt Fagertärn. En fin tur som jag borde upprepa i sommar när de röda näckrosorna blommar. 

(null)

(null)

(null)

(null)
 Bilder tagna av Syss 

Efter vandringen fikade vi och stannade sen till vid Vargklämman, ett grotta där de förr motade in och fångade varg. Jag har varit där många gånger som barn men nu var det länge sedan, får ta med familjen och barnbarnen på en utflykt nån helg. Vi stannade också vid en jättegryta som jag också besökt många gånger som liten.

(null)


(null)


(null)

Efter att jag kommit hem hämtade jag och planterade jordgubbsplantor jag fått av en vän, var välbehövligt att byta ut några av mina gamla plantor.
En härlig, solig utehelg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0