Blandad vecka

Fina kvällar med läsning eller film på altan ledde fram till helgen med finbesök av de mina. Mysiga morgnar, frossande i tomater och plommon, loppistur och mycket prat. 

(null)

(null)

Lördagen var solig och varm och det blev mycket poolbad 

(null)

På kvällen var det dags för kräftskiva hos Syss, en mysig tradition även om alla var lite trötta 

(null)

(null)

Kräftor, räkor och goda pajer, alla hittade nått de gillade. Jag gjorde bl a en chèvrepaj med päron och pinjenötter efter tips från en vän. Den blev mycket uppskattad

(null)


På söndagen körde vi bort ett jätttelass med grenar, jag hade fått hjälp att kapa min syrenberså som varit lite sliten. Efter lunch blev det svampplockning och bad i vår sjö. Vi drog också upp flotten som tyska gäster bärgat och rott till vår strand. Var detta sista doppet i sommar tro?

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0