Förlängt sommarliv och vildungar

Första arbetsveckan passerade i rasande fart. Efter jobbet har det blivit kvällsmat ute på altanen, kvällsdopp varje kväll, i sjö eller pool och så har arbetet med bryggan fortsatt.
En kväll åkte jag och bror upp och monterade den nya, uppfällbara stegen. Det tog inte många minuter, lite längre tid tog det dock att lossa och skjuta flyttuberna på plats. De hade flyttats av isen och bryggan dippade i framkant. Det var en hel del slit men tillslut fick vi dem i position och självklart blev det kvällsdopp!

(null)

(null)

(null)

Fredagskvällen tillbringades vid poolen, läste och solade, badade och åt gott. Sen läsning på altanen tills skymningen. 

(null)

(null)

Obs alkoholfritt 

På lördagen blev det en tripp till Habo där äldsta dotterns svärmor öppnar en secondhandaffär av det mer exklusivare slaget för barnkläder och leksaker. Ett koncept som ligger rätt i tiden. Jag och Syss tittade runt och var med på invigningen. Köerna ringlade långa och det var en välbesökt invigningsdag. Har ni vägarna förbi Habo så missa inte ! Vildungar! och följ gärna på Instagram @vildungar.

(null)

(null)
 (Foto Vildungar)

(null)

Vi stannade inte så länge utan tog med A och V så äldsta dottern kunde hjälpa till. En visit vid yngsta dotterns kolonilott och efter lunch bad i Landsjön, det kändes som att vara nära vattnet var nödvändigt en sån varm dag. På eftermiddagen när dottern slutat jobba i affären åkte vi hem. Väl hemma på kvällen blev jag bjuden på Libapizza hos Syss och svåger. Fantastiskt gott som alltid. Söndagen med lika fint väder. Tillbringade förmiddagen i svalkan på altanen, mitt på dagen stökade jag lite i garaget, där var det svalt och skönt. 

(null)

Cykelupphängning

Sen blev det sol och poolbad, eftermiddags- fika och prat hos mamma och bröder innan mer sol och bad. Om orken räcker till när det svalnar av ska jag dammsuga, kanske det får vara till en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0