Kulturell på olika vis

I tisdags efter jobbet besökte jag utställningen Marilyn Monroe -the untold story på konserthuset. Den var mycket bra och gav mig en helt ny bild av henne. Det var en blandning av bilder, filmer, kläder och saker med koppling till hennes liv. 

(null)

Hon gillade att träna 

Man kunde bland annat ta del av vad hon hade i sitt kylskåp och recept som hon gillade, kul idé!

(null)


(null)

Igår var det dags för kultur av annat slag. Jag hade nämligen vunnit biljetter till sommarteater Pip-Larssons som spelades ute vid Hallagården. 
Jag bjöd med Syss som också är ett stort Kastrullresefan och vi började med kvällsmat i solskenet vid en mysig vägkrog i närheten.

(null)

Kryddstekt halloumi m. sommargrönsaker, confiterad tomat, örtig cous cous samt örtmajonnäs, inte så tokigt.
Efter maten förflyttade vi oss till Hallagården och tittade lite på deras djur innan föreställningen började.  

(null)

Med enkel scenografi fick de fram de olika miljöerna som lägenheten där de bodde, moster Bellas mangelbod och så naturligtvis vagnarna de reste med. 

(null)

Det var flera bra skådespelarinsatser, framför allt några av barnen, och en mysig kväll. Dock blev det kallt med utomhusteater, trots långbyxor, tröjor och filtar. Vi borde haft med kaffe att värma oss med.

(null)

När föreställningen var slut var det nästan mörkt och vi begav oss hem på krokiga småvägar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0