Julen smyger sig på

Sakta men säkert smyger sig julen på. Det känns som extra viktigt i år och blommor, julgodis, julmusik, julfilmer och juldofter känns extra mysigt i år.

(null)

Levande ljus och underbart vacker julros

Jag har börjat med julgodiset, kokade knäck för flera dagar sedan, så nöjd med min nya, analoga sockertermometer

(null)

Såg ett knep för att få juldoft i huset, att koka upp apelsinskal, kottar, kryddor och vatten. Provade och en juldoft spred sig i hela huset.

(null)

Idag har jag gjort köttbullar, provade mitt loppisfynd, en köttbullaformare, Som fungerade riktigt bra

(null)

(null)

(null)

Har också hunnit fira min fina systerdotter Elvira som fyllt 16 år med utekalas- Vackert dekorerat i snö och blått tema

(null)

Gott fika med bl a fina och goda cake-pops och varm choklad till de som inte ville ha kaffe. Ljusslingor, marschaller och eldkorg som värmde oss förhöjde stämningen.
När jag kom hem kunde jag inte låta bli att leta upp en liten konstgran som stått på vinden (inköpt men aldrig använd) och en ljusslinga. Blev en mysig dekoration på altanen.

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0