Kökssoffa- kanske kan vara något


Innan vi renoverade köket hade vi en kökssoffa i furu. Tyckte sådär om utseendet men var mycket praktisk och många fick plats att sitta men jag gjorde mig av med den. Efter renoveringen har vi haft ett stort bord med sex stolar i valnöt stående rakt ut från fönstret. För en månad sedan möblerade vi om på prov och jag insåg då att en kökssoffa skulle kunna få plats. I mitt förråd hade jag en gammal kökssoffa stående. 

(null)

Den kommer ursprungligen från min brors hus, och yngsta dottern ville spara den tills när hon hittar sitt kök där den passar.  Jag fick löfte om att låna den på obestämd tid och hjälp att köra hem den. Sen har den stått i min hall och har tvättats, skrapats, grundats och målats

(null)

(null)

Är praktiskt att ha renoveringsobjekt inomhus, då kan man enkelt måla på kvällar och helger.

(null)

(null)

Den fick bli snickerivit och till locket sydde jag en tunn dyna klädd med konstskinn.

(null)

På locket också ett härligt fårskinn jag unnade mig. Det är köpt hos en av mina vänner, titta vad mycket fint de har -  Munkabäcken Fåravel eller följ dem på facebook.

(null)

De fina hyacinterna är också därifrån.

(null)

Nu är den på plats, och december till ära med en röd kudde. 

(null)

Nu återstår att se om jag trivs med soffan, annars får den stå i hallen tills dottern gör anspråk på den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0