Examen och annat firande

Helgen började med att vi åkte ned till Jönköping för att fira yngsta dottern som tagit sin lärarexamen! Fyra år har gått så ofattbart fort och nu är hon klar. I dessa covid-19 tider skedde examenshögtiden digitalt, både för studenterna och gästerna.

(null)

 Dottern deltog hemifrån sig tillsammans med några kursare medan vi andra tittade samtidigt som vi förberedde festligheter hemma hos äldsta dottern i Kaxholmen.

(null)
 
Vi åt gott och sen blev det present öppning innan efterrätten. Istället för snittblommor blev det blåbärsbuskar, tomatplantor, pion mm

(null)

(null)

Och så lite fotografering 

(null)

(null)

Så stolt mamma jag är, och vet hur stolt din pappa hade varit samtidigt som han retats om "lärarinnan" och de långa ledigheterna ❤️

Eftersom vi kom hem sent sov jag lite längre och njöt av att ligga kvar i sängen och läsa. Sen satte jag full fart med saneringen av altanen. Mattvätt, torka väggar, möbler och skrubba golv. Dynorna fick torka på värmegolvet i badrummet. På eftermiddagen firade vi systersonen som fyllde år och på kvällen  provade jag den senaste familjemedlemmen/husdjur -poolroboten Aquaman, som skötte sig utmärkt. Tänk att man kan roa sig med att titta när han städar.

(null)

(null)

Söndagen inleddes med skogspromenad och så blev det en hel del bokläsning - Himmel över Alaska, jag vill verkligen dit någongång!

(null)

Helgen avslutades med att jag och Syss plockade liljekonvaljer, något som hör ihop med nationaldagsfirande 

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0