Hagelskur som orsakat skada

I mitten av april gjorde jag min altan fördig och ställde den i ordning för användning, läs mer här.  Jag använder den mycket, både fina och regniga dagar. 

(null)

I tisdag eftermiddag drabbades det område där jag bor av ett oväder. Det regnade och haglade med stora hagel som slog sönder mycket i trädgårdarna och även ett femtiotal altantak, däribland mitt! Hela taket var fullt med hål, som om någon skjutit, och smutsigt regnvatten har sköljt över möbler, dynor, kuddar mm. 

(null)

(null)

Jag kände mig rejält nedslagen men har nu hämtat mig lite och både kontaktat försäkringsbolaget och hantverkare samt börjat sanera och städa. Hur gör man rent tjocka, stoppade stolsdynor så att de blir fräscha och inte börjat mögla? Hur hanterar man en nedsmutsad altanmatta av större storlek? 

(null)

(null)

(null)

(null)

Trist och jobbigt men jag försöker peppa mig själv att det ändå är materiellt. Och mitt växthus klarade ju sig! Och så tar jag fasta på de glädjeämnen jag har runt om mig, sånt som doftande kaprifol och svenska jordgubbar med mjölk.

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0