Vad som kan göra en lycklig

Denna helg har jag fått njuta av det fina vädret, möjligheten att vara ute, att umgås med Syss med familj, bädda sängen med lakan som torkat ute, njuta av en tulpanbukett, druckit kaffe i lähörnet på altanen, läsa en bok och mycket mer.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Jag blir lycklig när jag hör fågelsången, ser scillor och blåsippor blomma och planterar om mina små tomatplantor. Tror att det är viktigt att glädja sig över de små sakerna, stanna upp någon minut och njuta mitt i allt.

Jag blir också glad att renoveringen av badrummet sakta men säkert framskrider. Ska bli så gott att se när mattläggaren satt våtrumsmatta.

Tänk ändå att en vecka som började med många negativa saker kan få sluta riktigt bra. Allt är inte löst men en sån här helg gör det lite enklare

(null)

(null)

(null)

Avslutar inlägget med Ellen Keys ord:
Det viktigaste i ett rum är människor, blommor och böcker!

(null)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det ska bli så spännande att se hur badrummet blir!

2020-04-05 @ 08:55:18
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0