En riktigt somrig helg!

Denna helg kom sommaren! Efter jobbet i fredags blev det sent eftermiddagsfika hos Syss och det slutade med att jag fick äta grillat där innan det blev en tidig kväll. Lördagen började med kaffe hos Syss innan vi gav oss ut på Loppisrunda. Den första loppisen vi stannade på, bara nån mil hemifrån hade många fynd och det fortsatte på de följande under dagen. 

(null)

(null)

Vi satsade på lunch vid Rönnekapell, och avnjöt god grillad surdegsmacka med mozzarella, pesto och parmaskinka. Vi delade naturligtvis på en bit citronmarängspaj. Nu har vi loppstrat och ätit där tre år i rad, så nu är det verkligen tradition.

(null)

(null)

Vi besökte också ICA Rönneshytta, något som hör sommaren till, och köpte växter på en blomsterhandel i närheten.  Vi stannade vid ytterligare loppis på hemvägen, i fin miljö men utan fynd. 

(null)

När jag kom hem på eftermiddagen fixade jag lite i växthuset och planterade ut ytterligare en tomatsort  och fyllde på vatten i det fina fågelbadet som en kompis gjort. 

(null)

Sen hörde Syss av sig och undrade om vi skulle ta årets första Kvällsdopp, och det skulle vi naturligtvis. Var inte så kallt som jag trott. 

(null)

(null)

Efter det blev det grillat hos Syss igen (!) och kvällen avslutades med den norska filmen "skalvet" som är en fortsättning på "vågen".
Söndag och morsdagsfirande! Vi, jag och mina syskon, tog med mamma till cafe Sockenstugan och fikade med social distans. För egen del blev jag firad förra helgen

(null)

Mamma fick blommor och Mozartkulor, själv fick jag två Kockums emaljmuggar som jag önskat mig och en fin tavla

(null)

(null)

Eftermiddagen tillbringade jag med en bok vid poolen, allt annat var för varmt att göra. Kvällen avslutades med firande av Syss med delar av släkten, hon fyller år i morgon. 
Satt sen ute i kvällssolen och läste tills det blev dags att gå in

(null)

En härlig helg med den första riktiga sommarvärmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0