Pimpat fönster, vävad hall och andra trevligheter!

När man åkt upp för att besiktiga renoveringen passar jag gärna på att pimpa i fönstret i stugan och också fortsätta med renoveringen av hallen. Den har stått still sen i november men hallen har fungerat att användas.

Jag skruvade ned den gamla hatthyllan och i går kväll spacklade jag medan Syss spraymålade min vita huslampa svart


(null)

(null)

(null)

En kvällspromenad hann vi också med

(null)

Idag på förmiddagen vävade jag klart den delen, nästa gång ska det målas och sen ska lister mm på plats och en nygammal, uppfräschad hatthylla monteras

(null)

I fönstret blev det så fint med svart kruka, min loppisfyndade och svartmålade dalahäst och den svartsprayade huslampa. Ovanför de fina snöflingor i svart metall jag fick i julklapp. Nu matchar fönstret de andra i kök och allrum!

Resan är en del av målet sägs det och det gäller att göra den bra. Utöver mysigt prat med Syss blev det fika, lunch med ostkaka och jordgubbar på vägen upp och geocaching på både upp och hemresan.

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0