Skapa julbonad

Jag fick en julbonad av min mamma, tror det var 25års present. Hon hade originalet själv men sydde sen kopior till mig och mina bröder. När Syss vuxit upp orkade mamma inte sy en till så Syss fick mammas original.

(null)

Jag har länge tänkt sy den till mina barn men ett problem har varit att få tag på aidaväv, grov med mörk färg. Jag har bara hittat vit el mindre rutor.

(null)

Förra året köpte jag en julbonad på loppis med rätt väv och i höst började jag sprätta upp.
Det tog kvällarna i flera veckor innan alla stygn var borta och det var dags att börja brodera.

(null)
Först ramen i rött och vit

Sen växte mönstret fram och det har varit avkopplande att hålla på om kvällarna. 

(null)

Nu är den så gott som klar, saknar en färg till småhusen och måste fålla och ordna upphängning

(null)


Mycket jobb med att ta bort gamla broderier, och jag tänkte göra två till......
Men nu finns hopp, kan ha hittat rätt väv i svart, är det så har jag många broderikvällar framöver 

 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0