Förbereder för vintern

Idag har jag pimpat mitt växthus, är alltid lite vemodigt att odlingssäsongen är över men genom att göra lite vinterfint med belysning och pynt blir växthuset ett smycke även vintertid

(null)

(null)

Jag passade också på att ta in min Automover för vinterförvaring. Är så nöjd med upphängningen.

(null)

Jag och Syss åkte upp till sommarparadiset och ställde undan trädgårdsmöblerna, tömde vattentunnan och slog igång utebelysningen. 
Sen promenerade vi ned till sjön och runt i övre hagen. Det var så vackert men som alltid lite vemodigt.

(null)

(null)

(null)

Bryggan som vi renoverade i sommar har nästan åkt av fundamentet, så låg vattennivå är det i sjön. Så tråkigt när inte vattenregleringen sköts som det ska.
Hemma igen fyllde jag på frön i fågelmatbordet som svärfar gjorde för länge sedan och som jag nu målat upp lite och flyttat ut från sin plats inne i busken vid köksfönstret. Det hade en bra placering när busken var liten men det var länge sedan nu.

(null)

Nu njuter jag söndagskväll med tända ljus och lite te. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0