I väntan på bordet jag vill ha.

I mitt vardagsrum vill jag ha ett satsbord med svart järnunderrede och laserad träskiva. 

(null)
Jag vill dock ha andra mått, framför allt högre bord, än på dem som finns på marknaden.
l väntan på att personen som ska svetsa underredena ska ha tid köpte jag två billiga bord på Jysk. Borden har svarta underreden och betongliknande laminatskiva.

(null)

Jag monterade ihop underredena men monterade inte skivan. Istället köpte jag en limfogskiva och fick den tillkapad i två 60x60 skivor.

(null)


 Jag slipade kanterna och betsade sedan dem med Zar modern valnöt.

(null)


(null)

Sedan lackade jag dem flera gånger med Zar matt lack, slipade lätt mellan lackningarna.

(null)

(null)

Riktigt nöjd med resultatet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0