Renoveringen går vidare

På kvällarna har jag spacklat och slipat väggarna i vardagsrummet. Munskydd kom väl till pass

(null)

Eftersom jag ska måla väggarna ville jag sätta slät glasfiberväv som underlag. I går hade jag en ledig dag och körde på med vävning.

(null)

(null)

Väven är tunn, ingen renoveringstapet utan mer en armering. Det syns knappt att den är på plats.

(null)

Vid lunchtid passade jag på att handla påskgodis och mat och eftermidddagskaffet intogs i solen. När vävningen var färdig tog jag tag i takmålning, något som är jobbigt för armar och nackmuskler.

(null)

(null)

Gjorde sen några ärenden innan jag satte fart att flytta ut material och verktyg i garaget, städa bland färg och tillbehör, slänga skräp och så damma, dammsuga och torka golv i hela huset. Känns så mycket bättre att ta lite påsk om det är ordning.  Jag fyllde påskägg och piffade med lite påskpynt. Lite retropåsk på köksbordet. 

(null)

Kvällen avslutades med varmt bad och liniment.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0