Utehelg!

Helgen som gått har jag varit mycket ute. Trots sol har det varit ganska kallt och blåsigt men med mycket kläder och mössa har det gått bra att jobba trots aprilvädret (sol,blåst, moln, snö, hagel). Jag började lördagen med att samla ihop lövhögarna jag krattat ihop tidigare, dock blåste det så mycket att jag inte vågade lasta kärran själv (rädd att kåpan skulle blåsa sönder). Istället började jag gräva i gräsmattan så att elektrikern kan lägga ner slang och kabel till min utebelysning. Det  har provisoriskt legat ovanpå gräsmattan men nu stundar gräsklippningstider.

(null)

Jag fick vara försiktig tills jag hittat kablarna till gräsklippar roboten, vill ju inte gräva av dem. Det var ett tungt jobb och jag höll på hela dagen, med bara en kort paus för lunch.

(null)

När kvällen kom grillade jag och tog sen ett varmt bad och strök på linement på ömmande muskler.
Söndags morgon blev det tidigt kaffe hos Syss, sen begav vi oss ut på en liten vandring i Sveafallens naturreservat. Bara drygt 5 km lång men med rejäla höjdskillnader så det frestade på musklerna.

(null)

(null)

Vi gick till Bergtjärn, en liten tjärn med mäktiga klippor runt om.

(null)

Vi tittade på några av alla de jättegrytor som finns i området och njöt av doften av solvarm barrskog!

(null)


Väl hemma igen blev det att gräva färdigt, nu med hjälp av sonen som kommit på besök. När grävningen var klar fikade vi hos Syss och sedan körde vi ris och löv till återvinning. Pianot lyftes in i vardagsrummet med hjälp av sonen och två starka grannar, för nu är ytskikt och eljobb klart. Dags att börja återmontering  ljud och bild mm

(null)


Sen blev det grillat hos Syss innan helgen rundades av.
Många timmar ute, känns bra, och skönt att komma lite ikapp med utejobb efter allt innejobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0