Dags att så!

Nu har det bli dags att sätta mina tomatfrön.
Jag tog i höstas tillvara frön från mina favoritsorter och hoppas nu på att de tar sig.
Jag har förberett och i år ska jag prova att ställa lådan på värmegolvet i badrummet för att de ska gro snabbare. Är ett tips jag fått.

(null)

Jag har också delat med mig av frön till mina närmaste. Till min svåger som odlar mycket gjorde jag en speciell julklapp. Frön från olika sorter bakades in i pappersmassa som torkades till ett "frökort" När det blir dags att plantera lossar man en liten bit och planterar. Detta var också en idé jag fick från annan odlare.

(null)

(null)

Har du satt dina tomatfrön ännu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0