Uppfräschning av lekstuga och staketbyte

Tog tillslut tag i att fräscha upp dörren till lekstugan. Den byggde svärfar för 25 år sedan och tyvärr har vi brustit i underhåll. Dörren har flagat mycket och behövde en rejäl uppfräschning.
Jag började med att målarfärgs och skrapa de lösa flagorna. 

(null)

I går kväll slipade jag dörren med slipmaskin och grundade sedan.

(null)

Då det på vissa ställen är tydliga kanter där tjocka flagor skrapats bort behöver dörren spacklas. Och så målas. Har en gång kvar att täckmåla men redan mycket bättre.

(null)


Mitt staket som går mot grannen och mot allmänning har mer än 15 år på nacken och förra våren knäcktes en del. Denna helg tog jag tag i att byta. Eller egentligen började det för några veckor sedan då jag köpte färdiga sektioner av en vän, de har sen syrrans Oskar och även Elvira målat. Ett drygt jobb.

(null)

På fredagskvällen rev jag ned flera sektioner av det gamla staketet och kapade dem i hanterbara delar. 

(null)

(null)

Det var sol och varmt och ett kvällsdopp räddade mig från värmeslag 

(null)

På lördagen kom Syss  (och Elvira) och vi tog ned fler sektioner, grävde bort gräs och förberedde med markduk (ska bli singel under) , satte stolpar och staketsektioner.

(null)

 Lunch i skuggan och poolbad gjorde att vi kunde hantera värmen. Vi höll på till 17 tiden, avslutade med mer poolbad och sen grillat hemma hos Syss.

(null)

På söndagförmiddagen fortsatte vi så länge vi orkade, två av plintarna måste bytas, annars hade vi nog blivi klara med de stora delarna och bara haft finliret kvar. Men det får bli nån annan dag, har snart semester.

(null)

Lägre och enklare än det förra men snyggt blir det!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0