En skön helg!

På lördagsmorgonen packade jag in mig i bilen och åkte mot Jönköping för en snabbvisit. Var ju flera veckor sen jag träffade mina gullungar.  Resan gick snabbt, solsken och en bra ljudbok, och jag kom med lagom till förmiddagskaffet. 

(null)

Sen blev det målande med vattenfärger, fixande med gräs till påskkycklingar (vi satsade på både krasse och gräsfrö) och  påskägg att hänga. Yngsta dottern dök också upp.

(null)

(null)

Efter lunch tog vi med oss fika och åkte till en utkikspunkt. Det märks att de små börjar bli större, de gick /hoppade /sprang utan knot. 
  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Eftersom det blåste gick vi tillbaka in bland träden och tog vårt fika sittandes på en bergsknalle. Kaffe, Festis och semmelkladdkaka smakade bra.

(null)

(null)

Tänk så mycket mer man får uppleva när man går på tur med barn. Myrstacken där myrorna just vaknat till liv, de olika löven, den lilla lilla granen, hasselnötsskalen som bara måste plockas med. Att halka i lera och gå på spänger är också spännande. 

Väl hemma blev det lite mer pyssel innan vi hjälptes åt att göra pizza.

(null)

Äggen dekorerades med glitterlim 

(null)

(null)

(null)

Så mycket pizza som går ned när man själv fått lägga på pålägget!
P
Söndag morgon vaknade vi till detta:

(null)

 Så det blev inget med vår tänka skräpplockarpromenad.  Vädret passade ju dock denna annorlunda Vadsloppssöndag.

(null)

Vi följde start till mål medan vi lekte, målade mm. Efter lunch begav jag mig hemåt, här hemma hade det inte kommit någon snö utan det var en härlig, solig och lite kall marsdag. Det blev en promenad och prat med Syss innan jag landade in hemma.

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0