Sushi, golvslipning och mello

I veckan började jag riva ned de gamla tapeterna och ånga bort den del som blev kvar. Drygt jobb men nödvändigt då limmet släppt på många ställen.

(null)

(null)

Lite tulpaner mitt i renoveringskaoset gör att man överlever 

(null)


I fredags kom äldsta dottern hem för att hjälpa mig med slipningen av parketten. Jag hade hämtat upp maskinerna hos vår lokala färghandlare innan hon kom, men vi bestämde oss för att ta en lugn fredagskväll och sätta fart på lördagen. Det blev sushi och BIT mm istället.

(null)

På lördagen bar vi ut all möbler och monterade ihop slipmaskinerna. Så satte vi fart. Det gick riktigt bra trots strul med kantslipen. Sonen kom också och vi jobbade på under dagen. 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

Vi pausade för en eftermiddagspromenad och sonen lämnade medan jag och dotterns fortsatte. Lagom till Mello var vi klara med alla slipningar (36, 60, 100, 120). Vi hann städa av, duscha och fixa mat och så bänka oss framför teven.

(null)

(null)

På söndagen blev det långfrukost och prat innan vi monterade ned filmduk, projektorn och eluttag.

(null)


Vi njöt en god Bang Bang kyckling till lunch och sen var det dags för hemfärd.

(null)

Så nöjd över resultatet och tycker vi är så bra, jag och mina barn, tänk vad vi kan!

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0