Och så kom sommaren

Efter kalla och regniga dagar kom så sommarvärmen, lagom till helgen. Och det blev en sån där helg som man kommer att tänka på tristare dagar.  Man gick från känslan att det nog aldrig blir varmt och sommarväder till en euforisk, nästan semesterkänsla.
Efter jobbet i fredags fikade och pratade jag med Syss och efter att ha handlat tog jag helg, åt sushi och läste bok på altanen till kvällskylan smög sig på.

(null)

Lördagmorgon vaknade jag tidigt men låg kvar och läste färdigt boken. Sen blev det frukost på verandan.

(null)

Därefter åkte jag upp till sommarstugan för att klippa, trimma mm.  Solen sken, allt är så vackert och till och med att städa dasset kändes bra. Jag blev bjuden på lunch av bror och svåger,en underbart god  fried rice, som vi intog i skuggan av den stora syrenen som snart slut ut.

(null)

(null)

Jag fixade lite mer, satte upp en ny fasadflagga, plockade några tidiga liljekonvaljer mm och när jag packat ihop tog jag sommarens första dopp!

(null)


(null)

(null)

(null)

Sen blev det lite trimning varvat med bokläsning hemma innan jag åkte till Syss o co där vi satt ute och åt gott libanesiskt. Svågern är fantastisk på matlagning och jag har förmånen att ofta bli inbjuden.

(null)


 Vi hade planer på att gå till glassbaren men insåg att det skulle bli stressigt, så istället blev det lyxglass hemma hos Syss. Glass, hallon, noisettesås och kokosboll på toppen smakade bra medan vi tittade på den norska filmen Tunnelen. Lite tur att vi inte har planer på Norgesemester i år.
Söndagen blev en upprepning med frukost i solen på verandan. Sen åkte vi, syskonen och en svåger, till sockenstugan för att morsdagsfika med mamma. Mysigt att träffas en stund.

(null)

Resten av dagen tillbringade jag hemma, läste i solen vid poolen, gjorde nått småfix, läste igen, njöt av trädgården och provade praliner jag köpt via REKO-ringen. Tyckte det var passande på morsdag.

(null)

(null)

(null)

Avslutar dagen med jordgubbar och mjölk och bokläsning i skuggan på altanen.

(null)

 Ska väl gå in tillslut men vill hålla kvar helgen så länge som går. Njuter av vädret och av en liten fågel högst upp i björken som drillar så fint.

(null)
Tittar du noga kan du se den 😊

En helg att vara tacksam över.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0