Förbereder för vintern

I går åkte Syss och jag upp till Sälen en snabbis. Jag behövde avsyna städningen av lägenheten i Hundfjället och lägga ut plädar mm men också plocka fram ljusstakar mm i mina stugor.  Ljusslingan på övre huset behövde sättas upp då den gamla togs bort när jag bytte vindskivorna. Kallt om fingrarna och lite balanserande på stegen som fick stå uppe på utebordet för att räcka upp till nock.

(null)

(null)

Blir så fint när det mörknar. Satte också upp ljusstakar i fönstren, det blir så stämningsfullt.

(null)

(null)

När det blev mörkt kunde vi njuta av allt

(null)

Vi hann med att vara lite ute, fika gått, äta gott och prata en massa. Nu är det snart hemfärd, brukar ta sin lilla tid att åka hem, finns många mysiga stopp man kan göra på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0