Hösthelg i Sälen

I fredags deltog jag i en digitalkonferens om vårdens kompetensförsörjning. När den var avslutad packade jag ihop mina saker och blev sen hämtad av Syss, svågern och Mathilda.
Äntligen dags att åka till Sälensfjällen!

(null)
Det var mörkt när vi kom upp och efter Skavlan och glögg drog jag mig upp till min stuga. Efter en god natts sömn vaknade jag till sol och fågelsång.

(null)

 Som jag längtat! 2 månader sen sist är alldeles för länge. Jag intog min frukost med vacker utsikt innan jag gick ned till Syss för morgonkaffet.

(null)

Passade på att spana in mina nya vindskivor

(null)

(null)

Efter fikat var det upp för att ta på vandringskläderna för att ge oss ut. Det är så vackert att det nästan gör ont.

(null)

Vi vandrade upp på Stor-Närfjället, förbi Närfjällsstugan och utmed skoterleden tillbaka.

(null)

(null)

Här har jag bara varit när det är snö, med skoter över till Stöten.

(null)

God gulaschsoppa intogs till lunch

(null)
 
(null)

Sen vandrade vi vidare med mot bilen. Sista biten var mycket stenar och jobbigt för knäna att gå. 

(null)

Efter handling och uppsättning av ljusslingor lagade vi äppelpaj över öppen eld. Passade bra då det var nationella äppeldagen.

(null)

(null)

Det smakade mycket bra med kaffe och solsken till.

(null)

Svågern skötte sin årliga syssla, att sätta upp snökäpparna och jag duschade och åkte på årsstämman för brf hundfjällscenter.

(null)

Sen blev det god kebabtallrik, film och smågodis (det var ju inte bara äpplets utan också smågodisets dag).
På söndagen gick de andra en tur vid Trollskogen och letade geocasher medan jag fixade med lite olika saker, 

(null)

(null)

monterade tillbaka takfotsbräda och hängränna som snön knäckt ned, lagade en sittdel på utebordet, lackade några detaljer, fixade med mössbekämpning mm

(null)

Och strosade runt och njöt av allt det vackra.
De andra kom tillbaka och efter lunchen åkte vi hemmåt. Alldeles för kort tid men bättre än inget.
Eftermiddagsfika på Vansbrokonditori blev det även denna gång. Det var så varmt att vi satt ute.

(null)

När vi kommit hem och jag packat upp kände jag ett stort behov av att komma ut. Flera timmar i baksätet på en bil gör en ganska seg.
Jag börjadevplocka undan i växthuset, ta bort tomatplantor och tömma hinkar.
(null)

När jag var klar med det blev det lite sushi till kvällsmat.

(null)

Tacksam för ännu en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0