Valborgsmässoafton

I fredags på jobbet förflyttade jag mig inom sjukhusområdet till olika möten och gladdes åt körsbärsträden som blommar så fint just nu. Behöver inte åka till Kungsträdgården.

(null)

Valborgsmässoafton tillbringade jag dagen med att skura altanen. Både för hand och med en "skurmaskin". Tog sedan av vintertäcket på poolen och började behandla den rengjorda trallen med linoljesåpa. Kommer behöva göras ett antal gånger innan den torra trallen är mättad. 

(null)

(null)

På kvällen blev det amerikans bbq hos Syss och Håkan.  Medan vi väntade på att det skulle mörkna åkte jag, Syss och Elvira ut på en liten roadtrip. Vi tittade på några alpackor, såg ett vårdekorerat fönster mitt i skogen,

(null)

Och en trana (konstinstallation)

(null)

Självklart var vi tvungna att åka förbi munkarna som placerats ut vid en liten sjö.

(null)
 
Under resan lyssnade vi på Vintern rasat och andra passande sånger.

(null)

När vi kom tillbaka tände vi en liten eld och grillade pinnbröd som doppades i kanel och socker. En mysig valborg.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0