Blandade semesterdagar

De senaste dagarna har jag varit hemma och gjort några små utflykter, grejat i trädgården mm. I lördags blev det en spontan loppisrunda med Syss och Mathilda med lunch vid Ränne kapell.

(null)

(null)

Gjorde lite små fynd, bla en plättlagg igen, som ska till någon av äldsta dotterns vänner 

(null)

Söndagen blev det en liten skogstur med blåbärsplockning. Hittade hallon på vägen hem.

(null)

(null)

Bakade några små pajer som jag sedan avnjöt i skuggan på verandan.

(null)

På kvällen var jag, tillsammans med fler i familjen,  bjuden till bror och svåger som hade besök av mamma och syster från Thailand. Vi åt grillat och njöt i den fina sommarkvällen.

(null)

På måndagen sågande jag ned några buskar, fixade kärran och körde en tippvända. På eftermiddagen tog jag cykeln ner till biblioteket, lånade några fler böcker och satt en stund och bläddrade i några av alla tidningar de har - vilken skatt!

(null)

Grillade till kvällsmat och gav mig sedan ut med Syss till ett fall med massa hallon. Blev en hink!

(null)

Frukosten på tisdagen bestod bland annat av blåbär, hallon och jordgubbar, så lyxigt 

(null)

Tog ett tur till en grannstad och köpte en björnbärsbuske. Väl hemma fick jag hjälp att kapa med en jättestor tuja vid entrén. Lastade den på kärran och fyllde sen på med skräp hos Syss, så det blev en liten utflykt till återvinningen.  Resten av eftermiddagen hölll jag på i trädgården, planterade, vattnade och mumsade smultron, krusbär, sockerärtor och tomater samtidigt som jag lyssnade på en ljudbok. 

(null)

Dagen avslutades hos Syss och svåger, det är "allsång på Skansentisdag"med tema Sydamerika och Håkan bjöd bl a på goda enchilada. Syss hade gjort Dulce de lecheglass med salta nötter till dessert. Mycket gott! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0