Sista semesterdagarna

Sista semesterdagarna reste jag med döttrarna till Göteborg. Vi checkade in på hotell Poseidon som låg mycket centralt, en tvärgata från Avenyn.

(null)

Vi installerade oss och gav oss sedan ut för att luncha. Det blev mycket god fisksoppa på Fiskbar17, där vi kunde njuta på uteserveringen.

(null)

(null)

Vi strosade runt i stan och besökte lite affärer. 

(null)

(null)

När det började bli dags för kaffe begav vi oss till Mr Cake.

(null)

Det fanns mycket att välja på och yngsta dottern och jag valde en red velvet cake och en salted caramelcake som vi delade på medan Äldsta dottern tog en fräsch strawberry suprise.

(null)

Kul att ha varit där men inte min bästa fikauppevelse denna sommar.
Vi strosade vidare och fram mot sen eftermiddag tog vi oss tillbaka till hotellet där vi vilade och sen fixade oss.

(null)

Vi hade bokat bort på Moon Thai, en favorit, och njöt av goda drinkar, god mat och många skratt i den härliga miljön.

(null)

(null)

(null)

Efteråt gick gick vi runt lite på Avenyn innan vi tog kväll.
Efter en god frukost checkade vi ut, nöjda med vår hotellvistelse.

(null)

(null)

(null)

Vi gjorde stopp vid det gula varuhuset, åt munkar och småhandlare lite.

(null)

Sen fortsatte vi mot Jönköping. Ett loppisstopp blev det på vägen

(null)

Och eftermiddagsfika på Göstas café i Smålandsstenar.

(null)

Två trötta döttrar levererades på respektive adress innan jag körde vidare hemåt. Två timmar senare var jag hemma och avslutade med bokläsning på altanen. Slut på denna semester men inte på sommaren, än finns det mycket att ge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0