Renovering i sakta mak

Lite lång tid mellan inläggen. Har klarat av en covidomgång, denna gång mer som en kraftig förkylning och snabbt på benen. 
Jag har börjat renovera groventren. Eftersom den används, är bl a tvättstuga tar jag det pö om pö. Hatt och skohyllan har monterats ned.

(null)

Och målats om i grått

(null)


Nyckelskåpet som skymtar i översta bilden har också fått första omgången med färg.

(null)

Skåpet är tillverkat av min svärfar för längesedan. Vi har haft det i 30 år och har ett likadant i fjällstugan (laserat) och min mamma har ett omålat i furu. Tycker så mycket om det.
Jag har också målat taket, det var en utmaning då värmesystem och dess rör sitter i taket. Men nu är det gjort. Nästa steg är att maskera och montera ned det sista på väggarna så målningen kan börja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0