Trollskogen, korvgrillning och stugmys dag 4

Tisdagsmorgonen startade med sovmorgon innan de små kom upp till mig. Vi läste, lekte och åt frukost även denna morgon innan vi gick ned. Medan barnen såg sommarmorgon drack vi kaffe och åt nybakat bröd. Yngsta dottern och Alfred packade och åkte hemåt, det känns alltid tråkigt när några lämnar. Vi andra mös inne eftersom det regnade en del, jag passade på att organisera om i köksskåpen. 

(null)


Vi lagade havskyckling till lunch och även V åt!
Vädret var omväxlande, ena stunden sol, nästa störtregn så vi beslöt oss för att åka till Trollskogen.

(null)


(null)

Vi pausade och fikade lite enkelt. Jag och A letade rätt på en cache och vi såg ekorrarna som lekte runt fikaplatser.

(null)

Att gå i bäckfåran är ett spännande äventyr.

(null)

(null)

Efter lite kompletteringshandling åkte vi tillbaka till stugan och gick upp till min stuga för att grilla korv till kvällsmat 

(null)

Självklart grillade vi också marshmallow!
Sen duschade barnen och lekte i duschen en stund innan vi spelade Yatzy och tittade på en kort Ice Age-film.

(null)

Kvällen avslutades med te, bok och slötittande på semifinalmatchen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0