Hjortronmyr, blåbärsskog och restaurangbesök, dag 5

Onsdagen kom solen åter och efter frukost packade vi matsäck och åkte till en hjortronmyr.

(null)

Tyvärr var redan en person där när vi kom och hade nog plockat där vi var. Jag, äldsta dottern och Vera gick vidare till en annan myr

(null)

Vera gick över mossa och kärr med energi i stegen, och med ett sprudlande humör plockade hon hjortron (och mumsade en del). Sonen och Arvid plockade blåbär istället

(null)

Flera liter fick han ihop den lille killen.
När vi började bli hungriga slog vi oss ned i solskenet i skogen och åt matsäcken.

(null)

Efter bärplockningen gjorde vi en utflykt till grannlandet och vi provade att stå med ett ben i varje land.

(null)

När vi kom tillbaka till stugan rensade jag och Vera hjortronen och Sonen sina blåbär.
Äldsta dottern tog med sig Arvid upp på fjället. Han orkade till toppen!

(null)

En paus på vår "fikasten" blev det också.

(null)

Jag passade på att trimma lite och satt sen och läste i solen medan Vera ritade mm
När kvällen kom svidande vi upp oss och åkte till Pinchos.

(null)

(null)


Vi åt många små goda rätter och drack goda drinkar ( without alcohol)

(null)

Efterrätt blev det också och nu äntligen fick jag créme brulée 

(null)

Andra valde glass

(null)

Sen avrundade vi kvällen i stugan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0